Een papieren relatiemagazine of personeelsblad uit de tijd? Hoe kom je erbij! Onze mailboxen stromen dagelijks vol met nieuwsbrieven en reclames, die vervolgens meestal ongelezen blijven. In die vluchtige, digitale wereld is een tastbaar tijdschrift een onderscheidend visitekaartje.
EEN GOED VERHAAL
- Feit 1: Organisaties willen hun producten en diensten zo goed mogelijk aan de man brengen.
- Feit 2: Klanten, relaties en medewerkers willen zich gehoord en begrepen voelen.
- Feit 3: Een relatiemagazine of personeelsblad is bij uitstek een geschikt middel om deze twee vliegen in één klap te slaan.
De bladenmakers van Letterleven zijn bij uitstek goede verkopers. Niet alleen van woorden, maar vooral ook van verhalen. Storytelling, heet dat met een hip Engels woord. Oftewel: met een blad een verhaal overbrengen. Jouw verhaal. Door daar een journalistiek sausje over te gieten, maak je je boodschap persoonlijk, en breng je de lezer - (potentiële) klant, cliënt, relatie, stakeholder, medewerker - dichterbij. Met als gevolg dat die de informatie beter onthoudt, en er eerder iets mee doet.
UITGANGSPUNTEN
Voor Letterleven staat een aantal zaken buiten kijf bij het ontwikkelen en produceren van een blad.
- Wij zijn dan wel de makers, maar het is jouw blad. Het DNA van een organisatie moet dan ook op elke pagina voelbaar zijn.
- Het magazine moet zo goed mogelijk passen bij en aansluiten op andere communicatiemiddelen.
- Elk product dat we afleveren is uniek en onderscheidend.
- Niets is zo subjectief als schoonheid. Maar behalve dat we iets functioneels en doeltreffends maken, zorgen we er voor dat onze bladen mooi worden. Een plaatje van een magazine om trots op te zijn.
AANBOD
Letterleven neemt je desgewenst het hele productieproces uit handen. Van het bedenken van de vorm, inhoud en naam van een blad tot de complete uitvoering ervan.
- Conceptontwikkeling
Voor wie op zoek is naar een nieuw relatiemagazine of personeelsblad, ontwikkelen we een compleet concept voor tekst en beeld. Dat krijgt zijn beslag in een bladformule, met daarin onder andere de redactionele invulling en richtlijnen voor de vormgeving. - Restyling
Bij een restyling houden we een bestaand blad kritisch tegen het licht en gieten we het in een nieuw jasje. Inhoudelijk, qua vormgeving of allebei. - Hoofdredactie
Als hoofdredacteur nemen we de verantwoordelijkheid voor de inhoud en de look & feel van een blad, en bewaken we dat de doelstellingen van de organisatie daarin zo goed mogelijk tot hun recht komen. - Bladmanagement
Als procesmanager regelen we alles wat er komt kijken bij het vertalen van een concept in een concreet tijdschrift. Van het bedenken van de inhoud en het selecteren, briefen en aansturen van de makers (journalisten, fotografen, illustratoren, vormgevers, eindredacteuren, etc.), tot de tekst- en beeldredactie en het drukklaar maken van het magazine.
Voor de productie van tekst, beeld en vormgeving werkt Letterleven nauw samen met een team van getalenteerde en professionele freelancers, voor wie we onze hand in het vuur durven steken.
CONTACT
Vrijblijvend van gedachten wisselen over de mogelijkheden van een (nieuw) blad voor jouw organisatie? Neem dan hier contact met ons op.